Potrebujem auto, ale nové si nemôžem dovoliť

Pri kúpe ojazdeného vozidla si dávajte pozor. Nie je vylúčene, že pri kúpe nenarazíte na podvodníka. Pred kúpou ojazdeného auta je dôležitá obhliadka. Čo robiť kým si auto odveziete?

auto

1. Absolvujte statickú obhliadku vozidla.
Skontrolujte či karoséria nie je prehrdzavená (začiatok prehrdzavenia -vystupujúca hrdza pod lakom vyzerá ako malé mäkké bublinky), či bola lakovaná (toto voľným okom uvidí len odborník, laik nie), prípadne si zoberte so sebou odborníka, ktorý premeria celú karosériu prístrojom na meranie hrúbky laku (laik nemá šancu zistiť to).

2. Skontrolujte: dátumy výroby skiel na vozidle, pod prednoukapotou – pokiaľ sú viditeľné predné nosníky karosérie – mali by byť viditeľné prípadné zásahy po ich rovnaní, čo svedčí o predchádzajúcej havárii vozidla (čelný náraz – s najväčšou pravdepodobnosťou boli aj vystrelené airbagy).
Pri kúpe vozidla je dôležité nesústrediť sa len na stav najazdených kilometrov, ale v prvom rade na technický stav a stav opotrebenia vozidla, ktoré nemusia vždy korešpondovať s najazdenými kilometrami, a to dokonca ani v prípade, ak neboli stiahnuté.Pri kontrole na zdviháku (nutné pri obhliadke vozidla !!! ) je potrebné zamerať sa na únik kvapalín z motora, prevodovky, chladiaceho systému.

diesel

3.Skontrolujte stav tlmičov(pozor na ohrdzavené misky, prípadne obal tlmiča). Podstatná je tiež 4.Skontrolujte podlahu karosérie pozornosť venujte či nie sú prípadné zvary po havárii. Skontrolujte podvozok na vôle v čapoch, kĺboch, pozornosť venujte výfukového systému (nadmerné zhrdzavenie, prípadne netesnosť), kontrola manžiet a gumových častí podvozku (silentbloky prednej a zadnej nápravy, manžety polo osí a riadenia) na vôle a netesnosti.

4. Skontrolujte stav bŕzd(hlavne brzdových kotúčov) a tesnosť všetkých brzdových súčastí (väčšinou zvyknú tiecť brzdové valčeky na zadných kolesách pri bubnových brzdách), kontrola podvozku na vôle v čapoch, kĺboch, kontrola výfukového systému (nadmerné zhrdzavenie, prípadne netesnosť), kontrola manžiet a gumových častí podvozku (silentbloky prednej a zadnej nápravy, manžety polosí a riadenia) na vôle a netesnosti.

5. skontrolujte funkčnosť všetkých prístrojov, tlačidiel, klimatizácie a pod. v interiéri.

6. Skúšobná jazda- počúvajte zvuk, ktoré vozidlo vydáva.Treba sa zamerať na rôzne zvuky od podvozku a motora – klepot z náprav (vôle v čapoch alebo silentblokoch nápravy alebo stabilizátora), počuteľné šúchanie kovu o kov (zodraté brzdové platničky alebo iná chyba), zvuky z motora ako je pískanie pri pridaní plynu (chyba turba alebo poškodenie hadíc), klepot z motora a pod.

7. Overte si účinnosť bŕzdna nefrekventovanej ceste (prudké zabrzdenie), zvuky pri brzdení, či pri prudkom brzdení neťahá vozidlo do strany a pod., ako aj to, či sú citeľné nejaké vibrácie alebo trasenie, či už pri brzdení alebo samotnej jazde (poškodené pneumatiky, vôľa v  náprave, nevyvážené kolesá, prestáte, zhrdzavené alebo prehriate a krivé brzdové kotúče, atd.) alebo či nepočuť pravidelné rapkanie z prednej nápravy pri jazde do zákruty pod plynom (poškodený homokinetický kĺb).

8. Skontrolujte a porovnajte VIN vo všetkých dokladoch od vozidla s VIN na samotnom vozidle a na štítku!!!!

Potrebujem auto, ale nové si nemôžem dovoliť
Share