Čo presne znamená Startup?

Tieto spoločnosti www.salasbarca.sk/startup/ ponúkajú produkt alebo službu, ktorá nie je v súčasnosti ponúkaná nikde inde na trhu, alebo ide o to, že zakladatelia veria, že trh ju ponúka podradným spôsobom.

startup

Financovanie
V začiatkoch majú náklady na rozbehnutie spoločností tendenciu prekročiť svoje príjmy, keďže pracujú na vývoji, testovaní a marketingu svojich nápadov. Ako také si často vyžadujú značné financovanie. Startupy môžu byť financované tradičnými malými podnikateľskými pôžičkami od bánk alebo úverových spoločností, pôžičkami od miestnych bánk financovaných vládou, alebo prostredníctvom grantov od neziskových organizácií a štátnych orgánov. Inkubátory môžu poskytovať začínajúcim pracovníkom kapitál aj poradenstvo, zatiaľ čo priatelia a rodina môžu tiež poskytovať pôžičky alebo dary. Uvedenie do prevádzky, a preukázanie svojho potenciálu môže prilákať financovanie rizikového kapitálu výmenou za vzdanie sa určitej kontroly a podielu vlastníctva spoločnosti.

Oceňovanie podniku bez príjmov
Vzhľadom k tomu, že takéto podniky nemajú dlhú históriu a môžu vykazovať zisk, investície do nich sú považované za vysoké riziko. Tu sú niektoré spôsoby, ktoré potenciálni veritelia a investori môžu oceniť pri absencii príjmov:
-prístup založený na nákladoch na duplikáciu sa zameriava na náklady, ktoré spoločnosť vynaložila na vytvorenie svojho produktu alebo služby, ako je výskum a vývoj a nákup fyzického majetku. Táto metóda oceňovania však nezohľadňuje budúci potenciál spoločnosti ani nehmotný majetok.

marketing

-trhový prístup sa zameriava na to, čo podobné spoločnosti nedávno dosiahli. Často to znamená, že neexistujú žiadne porovnateľné spoločnosti, a dokonca aj keď existuje porovnateľný predaj, ich podmienky nemusia byť verejne dostupné.
-prístup diskontovaných peňažných tokov sleduje očakávaný budúci peňažný tok spoločnosti. Tento prístup je však veľmi subjektívny.
-prístup etapy vývoja udeľuje spoločnostiam, ktoré sa ďalej rozvíjajú, vyšší rozsah potenciálnych hodnôt. Napríklad spoločnosť, ktorá má jasnú cestu k ziskovosti, by mala mať vyššie ocenenie ako tá, ktorá má len zaujímavý nápad.