BMW by mohol posunúť britský motor

Británia, ktorá je piatym najväčším svetovým hospodárstvom, má 29. marca odísť z EÚ, ale dohoda medzi Londýnom a Bruselom bola zamietnutá zákonodarcami Spojeného kráľovstva, čím sa otvorila možnosť chaotického výstupu, ktorý by mohol zasiahnuť obchod.
 
Jedným z rizík Brexitu je, že motory vyrobené v Spojenom kráľovstve sa už nebudú považovať za obsah EÚ, čím sa celková úroveň niektorých vozidiel posunie pod hranicu približne 55 až 60%, ktorá sa vyžaduje v mnohých medzinárodných obchodných dohodách.rychlost.jpg
 
„So Steyrom v Rakúsku máme určitú flexibilitu na strane motora,“ povedal Peter Schwarzenbauer, šéf značky BMW spoločnosti Mini, na autosalóne v Ženeve. "Museli by sme urobiť nejaké úpravy smerom k Steyrovi."
 
„Pripravujeme sa na to. Ako sme pripravovali sklady vo Veľkej Británii na výrobu automobilov, “povedal Schwarzenbauer.
 
Posledné rozhodnutie o tom, či previesť výrobu motorov z Hams Hall v strednom Anglicku, kde BMW v minulom roku vyrobilo viac ako 375 000 motorov, do Rakúska ešte nebolo prijaté, dodal Schwarzenbauer.
 
Na otázku Sky News, ak by BMW mohlo v prípade chaotického Brexitu presunúť Mini produkciu zo svojho závodu v Oxforde v južnom Anglicku, Schwarzenbauer povedal: „Aspoň to musíme zvážiť.
 
Britský automobilový priemysel už raz zaznamenáva pokles predaja, investícií a produkcie, pričom japonská Honda dodala najväčší úder doposiaľ oznámením plánov na zatvorenie svojej továrne vo Veľkej Británii.interiér.jpg
 
Priemysel, ktorý zamestnáva približne 850 000 ľudí a je vo veľkej miere vlastnený zahraničnými firmami, sa ponáhľal s plánom vyrovnať sa s potenciálnym obchodom Brexit, ako sú napríklad stavebné akcie av niektorých prípadoch organizovanie zatvárania závodov v okolí Brexitu.
 
Premiérka Theresa Mayová minulý týždeň povedala, že ak britskí zákonodarcovia opäť odmietnu jej dohodu o Brexite, ponúkne im sériu hlasov, ktoré by ju mohli viesť k tomu, aby požiadala Brusel o meškanie.